Sokak Lambalarını Pist Lambası Sanan Pilotun Isparta’da 155 Kişinin Hayatını Kaybettiği Uçak Kazası
TC-JBH4 kuyruk numaralı “Antalya” isimli bu Türk uçağı Yaşadığı kaza birçok kişinin hafızasından silinemeyecek travmalara neden oldu. Benzin kokusuna karışan yanık insan eti kokusu tanıkların burun ucundan kolay kolay geçmiyor.
Uçak havada patladığında Isparta’nın gece aniden aydınlanması ancak sinema salonlarında olabilecek bir şey gibi görünüyor. Ancak bu olay, henüz nedeni bilinmeyen uçak kazasında yaşandı.
Olayın başına kadar giden ve görgü tanıklarına göre uçuş ekibinin dayanılmaz bir hatası vardır.
uçağın kaptanı Celal Topçuoğlu ‘Durmak. Kulede görev yapan Korhan Akşit isimli nöbetçi gece vardiyası nedeniyle havalimanındadır. Kaptan Topçuoğlu, kendisini Antalya’ya davet edip kokpite yönlendirirken, kokpitte davetsiz bir misafir olduğu görülüyor. Aynı zamanda Yeşilköy Dış Hatlar’da görevli gümrük muayene memurudur. Gümrüklü yolcularda yoğunluk olduğu için acilen bu uçakla Antalya’ya uçması gerektiğini söylüyor.
uçağa kalkış izni verilmesi Korhan Akşit uçağa binmiyor . Olacaklardan habersiz kaptanla son görüşmesini yaptı.
Antalya’da uçağı teslim alacak uçakta görev dışı bir grup da bulunuyordu.
Takımdaki kaptanlar ve uçuş mühendisi Kaptan Topçuoğlu’nun arkadaşlarıydı. Bir süre sonra kaptan yönetimi devraldı. Birinci Kaptan Sacit Soğangöz Arkadaşlarına bırakır ve arka tarafa gider. Bu noktada ipin ucu kopar.
Yerel saat 23.11’i gösterdiğinde, hareketin 26. dakikasında Kaptan Soğangöz, garip bir şekilde Antalya kulesiyle temas kurarak pist ışıklarını gördüğünü bildirdi ve yaklaşma talebinde bulundu. Ancak uçak hala Isparta semalarında.
“Nereye iniyorsun? Hala zamanın var, seni radarda bile göremiyoruz!” Kaptan izinsiz alçalmaya devam ediyor.
Kulenin tüm uyarılarına rağmen kara kutu kayıtlarına göre kaptan şunları söyledi: “Sana mı inanayım yoksa gözüme mi?” uyarıları dikkate almıyor. Kendisinin ve yolcuların canını hiçe sayarak Isparta Bulvarı’na aksatmadan inmeye devam ederken erken inişi fark eden Topçuoğlu kokpite girip hızla müdahale etmeye çalışır. Ama ne yazık ki artık çok geç. Kamyonların ve arabaların olduğu yere inmeye başladı bile.
Kaptan Topçuoğlu acil durum tırmanışı yapmak ve irtifa kazanmak için motorlara verdiği güçYolcu, kargo ve yakıt yükünün tamamı dolu olduğu için uçak çalışmadı ve uçak sağ kanattan girdiği vadinin sağ yamacına çarparak şiddetli bir şekilde patladı ve Elazığ olarak bilinen dağa çarptı. Karatepe.
Isparta’nın arkasından hızla başlayan karanlık deniz ve karanlık dağ yapısı kaptanı muhtemelen yanıltmış olmalı.
İnsan cesetleri, ağaçlardan sarkan valizler, tanıkların gözleri önünde kusursuz bir görüntü bırakıyordu. Bu uçak Isparta’ya düştü. İçerideki yolcuların cesetleri her yöne savrulur haldeydi. Kimliği belirsiz cesetler Isparta Asri Mezarlığı’ndaki türbeye defnedildi.
Diğer insanlar da kaza mahallinde oldukları yere gömüldü. Muhtemelen Bu alana gömülü en az 110-120 kişinin vücut parçaları . Bu nedenle sadece bir kaza mahalli değil, aynı zamanda kazada hayatını kaybeden bireylerin parçalanmış bedenlerinin de gömüldüğü bir mezardır.
türkiye bu seviyede korkunç uçak kazaları defalarca tanık olunmuştur. Birçoğunun uçuş grubunun sorumsuzluğundan kaynaklandığını görüyoruz. Bu kadar hassas bir mesleği icra ederken sadece kendi canınızı değil yüzlerce canı da taşıdığınızı bilerek hareket etmek çok hassas bir bahistir. Umarım bir daha olmaz.