Yaşam

İnci Küpeli Kız’ın Yaratıcısı Johannes Vermeer Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Gerçek

Ünlü sanatçı Johannes Vermeer’in çalışmaları, Hollanda’da Rönesans’ın şekillenmesinde büyük rol oynadı ve 17. yüzyıl evleri hakkında değerli bilgiler verdi. Vermeer’in kişisel hayatı hakkında öğrenilecek çok az şey var ve bunun nedeni, başına çok az ilginç veya heyecan verici olay gelmesi olabilir. Onun işi farklı bir hikaye.

Kaynak:https://www.thecollector.com/johannes…

1. Vermeer yakın çevresini eserlerine yansıtmıştır.

Vermeer tüm hayatını Hollanda’da geçirdi ve zamanının çoğunu 1632’de doğduğu Delft’te geçirdi. Bu nedenle, fotoğraflarının çoğunun yer aldığı bu küçük Hollanda şehri, 17. yüzyılın sessiz dünyasına bir bakış sunuyor. .

2. Vermeer’in amacı, eserinde gerçekliği çoğaltmaktı.

Vermeer’e fotoğraf sanatını kimin öğrettiğine dair spekülasyonlar olsa da, ‘Güzel ressamlar’ anlamına gelen Fijnschilders olarak bilinen Hollanda sanat hareketinden ilham aldığı açıktır. Bu sanatçılar titiz, natüralist ve çoğu zaman küçük ölçekli fotoğraflarında gerçeği yansıtmayı amaçladılar.

3. Vermeer’in eserlerinin çoğu, on yedinci yüzyıl sanatçıları tarafından tasvir edilmeyen iki yaşam alanını aktardı: kadınlar ve ev.

Vermeer’in hayatta kalan eserlerinde kadın figürleri yaklaşık 40 kez, erkekler ise yalnızca 14 kez görünür. Vermeer’in sahnelerinin çoğu, konut yaşamının etrafında toplanıyor.

Ayrıca Vermeer’in eserlerindeki kadınlar o dönemde üretilen eserlerde pek bilinmeyen güzelliklerdir.

Bunun yerine bu kadınların çekiciliği; Bu, sunuldukları sıcak, davetkar ve güvenli ortamdan kaynaklanan gerçekçi, içten bir duygudur.

4. Vermeer’in bir hanımefendi tasviri, dönemin değerli sosyal gelişmelerini de yansıtıyor.

17. yüzyılda Hollanda, sadece sanatta değil, keşifte de altın çağını yaşıyordu. Çünkü Hollandalı Doğu Hindistan şirketi ile artan ticaret sonucunda Hollanda hayatın merkez üssü haline geldi ve bir orta sınıf ortaya çıktı.

Orta sınıfın ortaya çıkmasıyla birlikte özel bir alandan kamusal bir görsel şölene dönüşen konuta ilgi arttı. Bunun, konut sahnelerinin fotoğraflarında giderek daha sık görünen bayanlar üzerinde derin bir etkisi oldu.

Vermeer’in kadınları, Hollanda toplumundaki bu yeni ilgiyi temsil ediyordu ve ayrıca daha önce tipik olarak tasvir edilmeyen bir kişilik duygusu sergiliyordu.

5. Aynı şekilde en ünlü şaheseri de pek çok ince detayı içinde barındırır.

Vermeer tarafından kariyerinin ortasında yaratılan İnci Küpeli Kız, sembolleri ve stilinde 17. yüzyıl Hollanda’sına dair zengin bilgiler saklıyor. İnciler 17. yüzyılda bir statü simgesiydi ve Vermeer’in 11 kadını fotoğraflarında inci takıyordu. Eleştirmenler, Vermeer’in gümüşi paletinin ve yağlarının dokusunun kadın yüzlerinde yarattığı inci parlaklığına da dikkat çekti. İnciler ve modelin başörtüsü aynı zamanda Hollanda’nın doğudaki maceralarının egzotizmini ve zenginliğini temsil ediyordu.

6. Vermeer’in iç mekanları genellikle içlerindeki insanlar kadar çeşitlidir.

Vermeer’in zamanında birinin özel alanını görmek nadirdi ve onları sanatta resmetmek alışılmadık bir durum değildi. Portrelerini yaptıracak kadar zengin ve önemli kişilerin bu tür durumlar için özel olarak tasarlanmış odaları vardı.

7. Vermeer’in fotoğrafları anlık görüntüler değil, dinamik hikayelerdir.

Vermeer’in resimleri, statik formları ve çalışmalarıyla tanınan Fijnschilders’tan ilham almasına rağmen, bir dinamizm duygusu içeriyordu. Vermeer, figürlerini sık sık sanki hareket ediyormuş gibi yansıttı, fırça darbeleriyle hafifçe bulanıklaştırdı veya benzer şekilde figürlerini hareket ettirdi, genellikle onları katı bir duruş yerine bir aktivitenin ortasında gösterdi.

8. Vermeer’in renk kullanımı, canlı fotoğraflar yaratmada özellikle etkiliydi.

Vermeer fotoğraflarında tüm renkleri kullanmıştır. Koyu sarı ve koyu kırmızının topraksı tonları, sanatçının tercih ettiği pigment olan lapis lazuli’nin güçlü ve hoş tonuyla dengelendi.

Vermeer’in teknik anlayışı, İtalyan rönesansının eski ustalarınınkine benziyordu. Özellikle etraflarındaki nesnelerin tonlarının birbiri içinde yansıması bunun en büyük örneğiydi.

9. Vermeer, tabloları ortalamanın çok üzerinde bir fiyata satılsa da mali açıdan başarılı olmaktan çok uzaktı.

Vermeer’in 1675’teki ölümünden sonra eşi ve 11 çocuğu borca ​​batmıştı. Karısı, ölen kocasının ölümünü maddi sıkıntıların getirdiği gerginlik, depresyon ve delilik karışımına bağladı. Hollanda ile Fransa arasında sürmekte olan savaşı suçlayarak, çalkantılı siyasi ortamın kocasının sanat eserlerini satmasını veya diğerinin sanatına aracılık etmesini imkansız hale getirdiğini savundu.

10. Evinden hiç uzaklaşmamış olsa da, Vermeer’in ünü sonunda tüm dünyaya yayıldı.

Ölümünden sonra Vermeer’in yası tutuldu, ancak başarıları kutlanmadı. Ayrıca Vermeer’in hiç öğrencisi yoktu, dolayısıyla onun atölyesine ve mirasına devam edecek kimse yoktu.

Ancak yüz yılı aşkın bir süre sonra eserleri iki önemli sanat tarihçisi ve eleştirmeni tarafından yeniden keşfedildi. Vermeer’in şaheserleri hakkında birkaç makale yayınladılar ve o zamandan beri Vermeer’in prestiji arttı ve sonunda Hollanda sanatında hak ettiği yeri aldı.

serdivanajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort